beursstand

Met je bedrijf op een beurs staan is een goede manier om je onderneming meer zichtbaarheid te geven. Je wil dan natuurlijk ook een goede indruk op de bezoekers achterlaten. Maar er staan tientallen bedrijven op de beurs. Hoe zorg je er dan voor dat juist jouw bedrijf in het oog springt én dat je onthouden wordt? Lees het in dit artikel!

Maak het kenbaar

Veel mensen gaan met een reden naar een beurs; ze willen over een bepaald onderwerp of dienst meer weten. Daarom is het belangrijk dat (potentiële) klanten of zakenrelaties ervan op de hoogte zijn dat jij met je product of dienst op een beurs staat. Maak het daarom kenbaar via social mediakanalen en adverteer indien mogelijk op branchegerelateerde websites. Plaats dan ook een aankondigingsvideo en zet reminders op de social mediakanalen.

Wie stuur je?

Waarschijnlijk zullen veel personeelsleden het leuk vinden om op de beurs te staan; het zorgt natuurlijk voor afwisseling en je hebt de kans om zelf ook even rond te kijken. Toch is het belangrijk om personeel te sturen dat het meeste verstand van zaken heeft. Zij kunnen namelijk het beste vertellen over je product of dienst. Daarnaast is het verstandig om als ondernemer zelf ten allen tijde aanwezig te zijn bij de stand. Mogelijke klanten zien graag het gezicht achter de onderneming.

Bereid een pitch voor

Het is natuurlijk ook spannend om op een beurs te staan. Van tevoren heb je waarschijnlijk helder voor ogen wat je wil vertellen, maar als het moment daar is heb je de kans dat je dichtklapt. Bereid daarom vooraf een pitch voor, die je bij iedere geïnteresseerde kunt houden. Het handigste is om puntsgewijs de belangrijkste zaken te benoemen. Als je dan iets vergeet kun je je makkelijk herpakken. Een goede voorbereiding is vaak het halve werk.

Overzichtelijke stand

Het is verleidelijk om je stand helemaal vol met spullen te leggen, maar wanneer je je stand netjes en overzichtelijk houdt is de kans groter dat mensen bij jou zullen stoppen. Bij een volle stand zullen mensen eerder afhaken omdat het niet duidelijk is waarvoor ze bij jou terecht kunnen. Zorg daarnaast voor goed promotiemateriaal, zoals flyers en banners. Pas dit promotiemateriaal aan zodat het goed past bij de uitstraling van je bedrijf; je moet natuurlijk wel goed herkenbaar zijn.

Investeer in relatiegeschenken

Geweldig, mensen zijn geïnteresseerd in je bedrijf! Je hebt je praatje aan ze kunnen vertellen en ze reageerden erg enthousiast. Maar nu lopen ze natuurlijk langs nog een aantal stands die dezelfde producten als jij aanbieden. Hoe zorg je ervoor dat je onthouden wordt? Investeren in relatiegeschenken is dan een goed idee. Als je je (potentiële) zakenrelaties een kleinigheidje meegeeft zullen ze later weer aan je denken. Je kunt dan aanstekers bedrukken of pennen met logo laten maken. Op een beurs is het wel handig als het kleine relatiegeschenken zijn zodat mensen het makkelijk in hun tas kunnen stoppen. Succes!