Ajax is de enige club die het commerciële belang van hun clublogo goed begrijpt. Met voetbal alleen kun je het tegenwoordig als club allang niet meer verdienen. Dus moet je er ook voor zorgen dat er heel veel club artikelen verkocht worden. Deze spullen moeten een eigentijdse uitstraling hebben zodat jongeren zich ermee kunnen identificeren en er graag mee gezien worden. Het moet eruitzien als een modern merk met direct herkenbaar logo en niet als een oubollige voorwerp met een tekening erop van 50 jaar geleden.
Alle andere Nederlandse profclubs (Twente, Ajax, PSV, AZ ADO, Den Haag, Roda JC, Groningen , Utrecht, Heracles, Feyenoord, Heerenveen, NEC, NAC, Vitesse, De Graafschap, Excelsior, VVV en Willem II) zouden ook hun logo en clubstijl regelmatig moeten updaten. Dit zou de opbrengst van hun club merchandise een enorme boost geven.
Laten we Nederland ook eens bekijken als een bedrijf. Ik heb daarom als experiment het logo van Nederland gemoderniseerd. Want de merchandise van Nederland kan ook wel een boost gebruiken. Geïnspireerd door Maxima heb ik in het Nederlandse wapen de leeuwen vervangen door mooie vrouwen. Door deze aanpassing vind de jeugd het cool om daarmee te worden gezien.
N.B. De Oranjes hebben dit (bewust of onbewust) ook gedaan. Het koningshuis heeft door de toetreding van Maxima een enorme sexy uitstraling gekregen. Daardoor is de monarchie ook bij de jeugd weer populair geworden. Dit is voor hen niet zozeer belangrijk voor hun merchandise maar voor hun voortbestaan. Voordat Maxima er was zakte hun populariteit langzaam naar beneden. Sinds Maxima er is worden ze weer steeds populairder. Gelukkig voor hen want dat is een bittere noodzaak voor hun voortbestaan.