Belangrijke papieren wil je niet graag kwijtraken, je houdt ze het liefste goed bij elkaar. Je moet er niet aan denken dat je op een cruciaal moment, bijvoorbeeld tijdens een beslissende vergadering, nou net de allerbelangrijkste pagina niet in je stapeltje hebt zitten. Met een paperclip los je dat op. Maar liefst geen gewone paperclip.
Verzamelen
We houden onze papieren graag netjes op orde, compleet en op de juiste volgorde. Inbinden is niet altijd een handige oplossing, de papieren moeten ook weer onbeschadigd los kunnen komen van elkaar. Tijdens een vergadering verwoed gaan zitten bladeren om het juiste velletje papier op tafel te krijgen is ook geen handige oplossing. Gewoon alles netjes op volgorde houden, dat is het beste.
Niet beschadigen
Papieren houd je heel gemakkelijk bij elkaar met een nietje. Het nadeel ervan is dat de nietjes de papieren ook altijd een heel klein beetje beschadigen. En beschadigde papieren, dat kun je niet altijd hebben. Gelukkig is er ook een alternatief: de paperclip. Een paperclip is meestal een simpel stukje ijzerdraad. Door de listige manier van opvouwen kun je er papieren tussen klemmen. Handig. De paperclip is een product dat in enorme hoeveelheden wordt gemaakt, miljoenen exemplaren gaan ervan over de toonbank.
Nieuwe kansen
Juist omdat de paperclip miljoenen keer over de toonbank gaat liggen hier enorme kansen. In elk kantoor, op elk bureau zijn paperclips te vinden. Wat een ideaal voorwerp voor een beetje extra aandacht en reclame! Op een paperclipje van ijzerdraad is niet voldoende ruimte voor extra mogelijkheden. Om de mogelijkheden ten volle te benutten moest een nieuw type paperclip worden bedacht. Het nieuwe type is een dubbelgevouwen stukje metaal, waar de papieren tussen geschoven kunnen worden. En dat stukje metaal, dat biedt ruimte voor een opdruk.
Opvallen
Als je op het nieuwe type paperclip je bedrijfslogo zet, dan heb je een geweldig reclame-object. Met het verspreiden van de papieren reist de bedrukte paperclip mee. Overal waar de papieren op tafel komen, is ook je bedrijfslogo te zien. Niet alleen tijdens interne vergaderingen, maar ook als je bij de klant bent en verder. Bedrukte paperclips zijn opvallende verschijningen die veel eerder bewaard en hergebruikt worden dan het originele draadmodel. Nog meer kansen om naamsbekendheid te vergroten!
Verzamelaars
Bedrukte paperclips zijn niet alleen functioneel, ze trekken ook enorm de aandacht. Dat maakt ze ideaal als reclameuiting, maar ze zijn daardoor ook enorm populair bij paperclip-verzamelaars, die moeite doen om aan nieuwe en bijzondere exemplaren te komen. Een extra exemplaar bij de papieren doen wordt dan ook vaak erg op prijs gesteld. Als je exemplaren zo mooi zijn, dat mensen moeite doen om er ook eentje te pakken te krijgen, bijvoorbeeld bij onderling ruilen, dan krijg je nog meer aandacht!
Hergebruik
Er worden elk jaar miljoenen exemplaren van draad-paperclips gemaakt. Omdat het zo’n klein en alledaags voorwerpje is, verdwijnen er ook elk jaar vele duizenden exemplaren bij het afval. Dat is jammer, het jaagt je net even iets meer op kosten en het is uit milieuoogpunt uiteraard ook niet ideaal. Omdat de bedrukte paperclip zo’n opvallende verschijning is, heb je net even wat meer kans dat ze hierdoor gespaard blijven voor de afvalbak. Je hebt dan minder vervang-exemplaren nodig, en dat compenseert de wat hogere aanschafprijs. Want je zult begrijpen dat aan het bedrukken van dit model paperclip wel een prijskaartje zit.