blog placeholder

Veel bouwbedrijven hebben nog geen social media beleid en kiezen voor de traditionele manier van communiceren.

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste bedrijven uit de bouw, zoals projectontwikkelaars, aannemers, toeleveranciers en bouwbedrijven weinig open staan voor Social Media. Men verkiest de traditionele communicatiemiddelen boven de mogelijkheid om via Twitter of Facebook nieuwe klanten te bereiken. Dit kwam naar voren uit een artikel dat Cobouw eind vorig jaar publiceerde in een speciale internet editie van de bouwkrant. Bouwbedrijven zien nog weinig toegevoegde waarde om te communiceren terwijl dit voor veel organisaties steeds belangrijker wordt. Naast de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier verschillende doelgroepen te bereiken, kan social media ook een prima middel zijn om bijvoorbeeld een helpdesk te ondersteunen.

Bouwopleiding zorgt voor draagvlag

Bouwbedrijven die nu instappen en voor een gedegen Social Media beleid implementeren en uitvoeren, zullen voorlopers zijn binnen de branche en deze voorsprong verder uit gaan bouwen. Wellicht liggen de taken om draagvlak te creëren bij het onderwijs en bouwopleidingen omdat de jongeren veel meer met Social Media bezig zijn.