Heel veel jonge jongens dromen ervan om een wereldberoemde voetballer te worden. In hun dromen zien ze zichzelf al voetballen als de nieuwe Messi of Ronaldo. Het is echter maar voor heel weinig jongens weggelegd om deze droom waar te maken. Bovendien is deze roem maar tijdelijk, want wie van de jongelui van nu weet nog wie Pele, Marradonna of Cruiff waren? Een jongen die, ondanks zijn matige voetbaltalent, misschien wel wereldberoemd gaat worden is mijn neefje. De kans bestaat zelfs dat hij nog beroemder wordt dan Messi, Ronaldo, Pele, Marradonna en Cruiff. Lees hieronder hoe.
Hoe het begon:
Een wereldberoemde voetballer worden is afhankelijk van heel veel factoren. Maar de belangrijkste factor is uiteindelijk het toeval, zo ook bij mijn neefje. Ik heb 14 neefjes, maar slechts één daarvan, ons petekind krijgt van ons met zijn verjaardag een groot cadeau. Een van deze cadeaus heeft er voor gezorgd dat hij een wereldberoemde voetballer gaat worden. Dit, voor onze begrippen, dure verjaarscadeau was een echte officiële Nike Total 90 wedstrijdbal van € 109,- die hij van ons kreeg voor zijn 16de verjaardag. Hij was er superblij mee en ging er meteen mee naar buiten waar hij hem van blijdschap wel 20 meter hoog de lucht in schoot. Dit schot zou hem wereldberoemd maken.
Hoe wordt je een wereldberoemde voetballer:
Precies op het moment dat hij zijn nieuwe Nike Total 90 wedstrijdbal de lucht in schoot werd hij gefotografeerd door een overvliegende foto-satelliet. Dit beeld werd enige tijd later door Google Earth gebruikt en vanaf dat moment was hij vereeuwigd. Zo’n twee jaar later ontdekte ik, toen ik met Google Earth het bedrijf van mijn broers bekeek, bij toeval de satellietfoto waarop mijn neefje zijn net gekregen nieuwe Nike Total 90 wedstrijdbal de lucht in schiet.
Ik zoomde steeds verder in en tot mijn verbazing kon ik de nieuwe Nike Total 90 wedstrijdbal van mijn neefje zover inzoomen dat je kon zien wat voor merk en type bal het was. Ik maakte er een screenshot van en stuurde deze naar Nike Nederland. Nike vond de foto zo bijzonder dat ze hem gaan gebruiken voor een wereldwijde reclamecampagne. Door dit onvoorstelbare toeval wordt mijn neefje binnenkort een wereldberoemde voetballer. De kans bestaat zelfs dat hij beroemder wordt dan Messi, Ronaldo, Pele, Marradonna en Cruiff.