Het bekendste domme blondje van Nederland is Barbie. Haar carrière begon met haar deelname aan het als realytiserie op de buis gebrachte Oh Oh Cherso waarbij de cast gevolgd werd in de Griekse badplaats Chersonissos. Heel Nederland verbaasde zich over de domheid en de banaliteit van de deelnamers aan deze realytiserie. Iedereen praatte erover en volgens de metingen keken er toen bijna 1,5 miljoen mensen. Wat echter niemand weet is dat Oh Oh Cherso geen realytiserie was maar een zorgvuldig door Eyeworks gescripte televisieserie met zorgvuldig gecaste onbekende acteurs. Eyeworks ging hierbij heel zorgvuldig te werk. De acteurs werden dusdanig opzichtig opgemaakt en gekleed dat ze één en al domheid en platte geilheid uitstraalden. Naar aanleiding van het enorme succes van de serie en dan met name van de personage Barbie besloot Eyeworks om na Oh Oh Cherso en de opvolger in de Oostenrijkse wintersportplaats Kirchberg in Tirol om een nog realistischere vervolgserie te maken met het personage Barbie. Eyeworks ensceneerde hiervoor de relatie tussen Barbie en heer tegenspeler uit de serie Oh Oh Cherso, Sterretje. Deze realytiserie was zo goed gescript dat meteen vanaf het begin iedereen geloofde, ondanks dat iedereen eigenlijk wel wist dat niemand in het echt zo dom kan zijn, dat het echt was. In deze realytiserie krijgen Barbie en Sterretje zelfs zogenaamd een kind. Werkelijk iedereen, inclusief de diverse bladen, geloven dat deze realytiserie echt is.
De echte barbie:
Ja, het is echt waar, dit is Barbie zoals ze er in de werkelijkheid uit ziet. In het echt heet ze Marimarth Ribbius Peletier. Marimarth is de dochter van een steenrijke industrieel en ze studeerde cum laude af op Cambridge. Marimarth speelde al van jongs af aan toneel en raakte op een party in gesprek met Eyeworks directeur Reinout Oerlemans. In dit gesprek vertelde ze Reinout dat het volgens haar mogelijk moest zijn om een televisieserie te maken die door de kijker als echt zou worden ervaren. Aan het eind van hun gesprek zei Arnout dat hij over haar idee zou nadenken en hij beloofde haar dat, als hij er wat mee ging doen, zij een hoofdrol zou krijgen. Twee maanden later belde hij Marimarth dat het creatieve team van Eyeworks het wilde gaan proberen en zo is Oh Oh Cherso ontstaan.
Zakelijke blondjes:
Uit bovenstaand verhaal blijkt hoe veel vooroordelen mensen kunnen hebben voor vrouwen en meisjes met blond haar. Hier nog een voorbeeld van twee geslaagde zakenvrouwen die al op 25 jarige leeftijd een eigen modewinkelketen hebben.
Opvallende blondjes:
Ook dit is geen dom blondje. Het is een studente gedragskunde die voor haar scriptie onderzoekt hoe het gedrag van wilekeurige voorbijgangers veranderd door een kleurspoeling en manier van kleden en opmaken
Rijk blondje:
Ook dit blonde meisje heeft gestudeerd en gebruikt op een hele slimme manier haar uiterlijk om haar producten in de markt te zetten
Technisch blondje:
Deze blonde vrouw is een technisch ingenieur en is een van de succesvolste motoren ontwerpster van Europa. Met name in Italië kent haar succes bijna geen grenzen.
Fruitig blondje:
Deze blonde vrouw gebruikt, als eigenaresse van één van de grootste champagnehuizen van Frankrijk, haar uiterlijk heel slim om haar champagne te promoten. Ze stelt hiervoor gratis de champagne ter beschikking die gebuikt wordt om de overwinningen van de Formule 1 te vieren. De enige voorwaarde die ze hierbij stelt is dat zij de champagne zelf mag overhandigen aan de winnaar.