blog placeholder

Airbnb is een van de jonge succesvolle bedrijven dat slim gebruik maakt van de mogelijkheden die internet biedt om mensen die iets aan te bieden hebben en mensen die iets zoeken op een snelle en betrouwbare manier met elkaar in contact te brengen. Door de komst van Airbnb kunnen beide  partijen tegen lage kosten direct met elkaar zaken doen zonder tussenkomst van een externe bemiddelaar.

airbnb logo

Airbnb:
Airbnb is een zogenaamde Silicon Valley start-up opgericht in augustus 2008 door Nathan Blecharczyk, Brian Chesky en Joe Gebbia en is gevestigd in San Francisco, Californië. Airbnb is een betrouwbare community-marktplaats waar mensen over de hele wereld online of vanaf een mobiele telefoon unieke accommodaties kunnen adverteren, ontdekken en boeken. Airbnb dankt zijn ontstaan aan de voortschrijdende ontwikkelingen in de internettechnologie die ruimte biedt aan een deeleconomie voor nieuwe businessmodellen die gestoeld zijn op ‘collaborative consumption-principes’ en ‘peer-to-peer-mechanismen’.

Wat zijn de mogelijkheden van Airbnb:
 Via Airbnb kun je ontzettend veel verschillende accomodaties vinden en boeken. Je kunt er terecht voor een goedkoop appartement voor een nacht, een kasteel voor een week, een villa voor een maand, een boerderij voor een grote groep en nog veel meer verschillende accomodaties. De functie die Airbnb hierbij vervult is het mensen met elkaar in contact brengen voor een unieke reiservaring. In een paar jaar tijd is het aanbod via Airbnb gegroeid naar accomodaties in elke prijscategorie en in meer dan 34.000 steden en 190 landen. De kracht van Airbnb is dat ze met een eersteklas klantenservice en een groeiende gebruikerscommunity de makkelijkste manier voor mensen is om wat te verdienen met hun extra ruimte, en die te presenteren aan een miljoenen publiek.

airbnb accomodaties

Wat is het geheim van het succes van Airbnb:
De belangrijkste factor van het succes van Airbnb is het houden van een strikt toezicht op de technische strategie van het bedrijf en het toegewijd opbouwen van een team van ingenieurs van wereldklasse met als voortdurend doel Airbnb in de voorhoede van de industrie te houden. Een tweede belangrijke factor is de uitbouw en de uitvoering van de visie, de strategie en de groei van het bedrijf bij het bieden van interessante en unieke manieren om te reizen en het leven van de reiziger community te veranderen. De laatste factor het samenstellen en leiden van het productteam die  betekenisvolle ervaringen creëren via intuïtief design en het uitzetten van een stappenplan dat het merk en de groei van Airbnb verder ontwikkelt.