We zeuren er regelmatig over de vertragingen van de ns. maar kan je ook je geld terug vragen?
Vertraging
De NS is er natuurlijk bij gebaat om alle treinen op tijd te kunnen laten rijden. maar helaas gaat dit niet altijd. dit kan komen door weersomstandigheden of door storingen.
Gelukkig is er een manier om bij lange vertragingen je geld terug te vragen. Ik ga je uitleggen hoe je dit moet doen.
Stap 1
Je krijgt geen geld terug wanneer:
- Je korter dan 30 minuten vertraging hebt
- Je voor minder dan 2,20 hebt gereisd.
- Als er van te voren door NS vertraging is aangekondigd
Als je aan deze punten voldoet kan je geld terug krijgen.
Stap 2
Haal het formulier ‘Geld terug bij vertraging’ (én de portvrije antwoordenvelop) op bij de NS-servicebalie, Wizzl of KioskShop. of vraag er 1 aan via www.ns.nl
Stap 3
Vul het Formulier in. Hou met een aantal dingen rekening:
- Gebruik alleen een origineel formelier
- Gebruik 1 formulier per persoon
-
Stuur je vervoersbewijs mee. ( heb je ov chipkaart stuur een kopie van deze dan ook mee).
Stap 4
Stuur het formulier dan op naar NS (adres staat erop).
Binnen 6 weken neemt de ns contact met je op en kan je een deel of het voledige bedrag terugkrijgen.
De bedragen die je terug kan krijgen zijn als volgt:
30 t/m 59 minuten
Enkele reis: 1/2 van de kosten
Dagretour: 1/4 van de kosten
Weekendretour: 1/4 van de kosten
Dagkaart: 1/4 van de kosten
Rondreis: 1/4 van de kosten
5-Retourkaart: 1/20 van de kosten
Keuzedag 60+: geen vergoeding
60 minuten of meer
Enkele reis: Hele bedrag
Dagretour: 1/2 van de kosten
Weekendretour: 1/2 van de kosten
Dagkaart: 1/2 van de kosten
Rondreis: 1/4van de kosten
5-Retourkaart: 1/10 van de kosten
Keuzedag 60+: € 3,50