blog placeholder

Met het begin van de Burger-Recht-Beweging voor Desegregatie, wat leidt tot de uitspraak van het Hoog-Gerechtshof, dat het beleid van ‘afzonderlijk maar gelijk zijn’ afschafte in 1954. Maar het verlaten van een beleid, dat zou zeer moeilijk zijn af te dwingen in bepaalde delen van de Verenigde Staten. Het samengaan van witte jongere publiek en de zwarte muziek in de Rock & Roll is onvermijdelijk. Dit lokte veel witte racistische reacties binnen de Verenigde Staten. Veel veroordeelde blanke publiek, zijn veroordeeld voor het breken van barriéres op basis van huidskleur.

 

 

The appearance of Rock & Roll

De directe wortels van Rock & Roll ligt in het Ritme en de Blues ook wel genoemd “Ras Muziek” en Country Muziek. Met name de belangrijke invloeden zijn Jazz, Bleus, Gospel, Country en Folk. Commentatoren verschillen in hun standpunten van welke van deze vormen de belangrijkste is en de mate waarop de nieuwe muziek een re-branding is van de Afro-Amerikaanse Rhythm en Blues voor een Witte Huidskleur Publiek of een nieuwe Hybride van Zwarte en Witte Huidskleuren gaat Vormen.

                             Jonger Publiek die de Barriére van Huidskleur Racism doorbreken    

 In de jaren 1930 zijn Jazz, blues en Swing in het bijzonder de in steden gebaseerde bands één van de éérsten die muziek presenteerden in Afro-Amerikaanse geluiden voor een een overwegend meer Witte Huidskleur publiek. De jaren 1940 zag het toenemen in het gebruik van scchetterende Hoorns inclusief Saxofoons met schreeuwende teksten en Boogie Woogie Beats in de Jazz gebaseerde Muziek toenemen. Tijdens en direct ná de Tweede Wereld-Oorlog, met toen tekorten aan brandstof en de opgelegde beperkingen op het soort publiek en de beschikbare soort personeel, waren grote Jazz-Bands minder zuinig en de neiging om te worden vervangen door kleinere Combo’s met het gebruik van gitaren, bas en drums. In dezelfde periode is er de ontwikkeling van de Jump-Blues met Gitaar-Riffs, Prominente Beats en Schreeuwende Teksten, vooraf schaduwing van veel latere ontwikkelingen.

In 1959 het overlijden van Buddy Holly, The Big Bopper en Ritchie Valens bij een vliegtuig ongeluk in Februari 1959, het vertrek van Elvis Presley naar het Leger in Maart 1959 , de pensionering van Little Richard die Predikant werd in Oktober 1957, het schandaal rond Jerry Lee Lewis die in het huwlijk trad met zijn dertien jaar oude nichtje in Mei 1958, de arrestatie van Chuck Berry in December 1959 en het breken van het Payola Schandaal impliceerde grote publiatie cijfers met inbegrip van Alan Freed die bij omkoping en coruptie in het bevorderen van individuele pomotie van Acts of Songs. Dit gaf het gevoel dat de éérste fase van de Rock & Roll tot een einde gekomen was.

 

Chuck Berry   Chuck Berry – You Never Can Tell at  https://www.youtube.com/watch?v=RoDPPgWbfXY

 

Er was ook een proces dat is beschreven als de Feminisering van de Rock & Roll, de Charts beginnen bij de dominering van de Love Ballads, vaak gericht op de meer Romantiserende Vrouwelijke Publiek en de opkomst van de Meisjes Bands zoals The Shirelles en The Crystals.

   The Ronettes – Be My Baby – live [HQ] at https://www.youtube.com/watch?v=jrVbawRPO7I

 

De populariteit en wereldwijde omvang van de Rock Muziek resulteeerde in een sterke impact op de samenleving. Rock & Roll beïnvloed het dagelijks leven, mode, karakter en taal gebruik op een manier die weinig andere maatschappelijke ontwikkelingen hebben gehad. Omdat de oorspronkelijke generaties van de Rock & Roll Fans in deze muziek gerijpt – opgegroeid zijn, werd deze een ge-accepteerde en diep verweven draad in de populaire cultuur. Vanaf de vroege jaren 1970, Rockers en Acts worden gebruikt in Televisie-Spots. Beginnend jaren 1980 is de Rock Muziek vaak te zien in Televisie Programma’s en Sound Tracks.

 Elvis Presley 

Elvis Presley Suspicious Minds Live in Las Vegas (Official Video) at  https://www.youtube.com/watch?v=Wb0Jmy-JYbA

Jesus Christ Superstar is een Rock Opera van 1970 met muziek van Andrew Lloyd Webber en teksten van Tim Rice. De musical is begonnen als een Rock Opera Concept Album vóór zijn éérste enscenering op Broadway in 1971. De musical is gebaseerd op de Evangliën de “Rekeningen van de Laatste Week van Jezus Leven” te beginnen met de voorbereiding op de komst van Jezus en zijn Discipelen in Jeruzalem en eindigend met de kruisiging. Zij wijst op de Politieke en Inter Persoonlijke Strijd tussen Judas Iscariot en Jezus die niet in de Bijbel verteld worden.

 Jesus Christ Superstar - Opera 

Jesus Christ Superstar (1973) – Everything’s Alright at