Van een nieuwe telefoon mag je verwachten dat hij het een tijdje volhoudt. Echter kan er soms iets zijn waardoor dat niet het geval is. Het is dan fijn dat de dienstverlening en garantievoorwaarden goed zijn. Ook daar moet je rekening bij houden met de aanschaf van een nieuwe telefoon.
Als defecten aan je toestel optreden kan dat het gevolg zijn van of fabrieksfouten of door slecht gebruik. Als mankementen buiten jouw macht ontstaan zijn is het fijn als die zo snel mogelijk verholpen worden. Meestal zal het zo zijn, dat de verkoper van jou toestel je direct naar de fabrikant doorverwijst. Ieder merk handelt zaken op haar eigen manier af. Ook zitten er grote verschillen tussen de garantievoorwaarden van verschillende merken. Handig om voor de aanschaf van een telefoon dit uit te zoeken.
HTC
Met de garantievoorwaarden van HTC heb ik vrij goede ervaringen. Ik had de HTC sensation gekocht. Na een week gebruik ontdekte ik één rode pixel op de duizenden die het scherm van de sensation heeft. Na de garantievoorwaarden gelezen te hebben, kwam naar voren dat ze op één pixel geen garantie geven. Daar zit je dan met een telefoon van bijna € 500,- en na een week al een foute pixel, buiten de garantie. Na overleg met de leverancier toch opgestuurd naar HTC en binnen twee weken had ik een nieuw scherm zonder rode pixel. Geweldige service van HTC. Na een paar maanden echter ging er weer iets fout. De trilfunctie van de telefoon werkte niet goed meer. Ook functioneerde het touchscreen niet meer zoals in het begin. Wederom gebeld met HTC, die vertelden me over een reparatiecentrum in mijn stad. Hier aangekomen werd mij gezegd dat ze het niet ter plaatse konden repareren en het dus op zouden sturen. Ook hier weer, binnen twee weken m’n telefoon goed functionerend terug. Ik kan niet anders zeggen dat HTC een prima service verleent. Met andere merken heb ik weinig tot geen ervaring. Maar deze service geeft HTC een streepje voor bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon.