blog placeholder

Jarenlang leek het zo te gaan dat kleine speciaalzaakjes kapot geconcurreerd werden door grote ketens. Maar ze terug en misschien wel sterker dan ooit, alleen dan niet in het straatbeeld maar op de digitale snelweg.

 

Vroeger:

Ging je voor alles naar speciaalzaken, je brood haalde je bij de bakker, je groenten bij de groentenman en als je sigaretten wilde dan haalde je die bij de tabakszaak.

Kentering:

Op een gegeven moment werd “druk” het toverwoord. En wilde de meeste mensen zo snel mogelijk al hun boodschappen doen. Kruidenierszaken gingen zich steeds meer omvormen tot alles verkopende Supermarkten. Het bekendste voorbeeld is nu de

albert heijn

 

Daar kun je alles kopen van etenswaren tot scheerproducten. Van bier tot dvds’.

De terugkeer:

Zoals altijd als je jezelf richt op de massa, dan sla  je heel veel individuen over. Je hoorde al vaker een geluid van weemoed naar de goede oude tijd. Dat je nog naar je bakker ging die precies wist wat je wilde hebben en waar service alles was. Er zijn genoeg ondernemers die dat gevoel hebben opgepikt en zich op een specifieke doelgroep zijn gaan richten.

Helaas is het qua prijs zo lastig te concurreren dat het enige medium waar ze voet aan de grond krijgen internet is. Omdat dit vaak minder kosten met zich meebrengt.