Veel retailers blijven proberen om de consument in hun fysieke winkel tot aankopen te verleiden door het gebruik van allerlei uitingen en sfeer posters. Steeds vaker blijkt echter dat de consument ondanks al deze uitingen en sfeer posters niet tot een aankoop overgaat. De grote vraag is dus, wat doet de moderne consument in de winkel.
Wat doet de moderne consument in de winkel?
Uit recent onderzoek is gebleken dat van de moderne consumenten 20% naar een fysieke winkel gaat om een product te kopen en 80% komt om te leren. Dit doen ze door de in de fysieke winkel getoonde producten met de smart Phone of tablet in de hand te vergelijken met soortgelijke producten die aangeboden worden door concurrenten. In tegenstelling tot wat je hierbij verwachten zou neemt het belang van advies van in-store medewerkers en folders echter af in het oriëntatieproces in de fysieke winkel. De moderne consumenten vertrouwd namelijk tegenwoordig meer op zogenaamde user generated content op online kanalen zoals Fora, blog en social media. De eigenaar van een fysieke winkel doet er dus wijs aan om gratis open WIFI aan te bieden in zijn winkel zodat de zich oriënterende consument makkelijk toegang heeft tot deze user generated content op online kanalen zonder dat dit onderbroken wordt doordat er iets anders gebeurt* op zijn smart Phone of tablet.
* 58% van de mensen breekt in de winkel zijn koop af omdat er iets gebeurt op zijn telefoon.
Wat zijn de gevolgen voor de in-store product ondersteunde materialen?
De tot nu toe belangrijk geachte uitingen en sfeer posters in de fysieke winkel nemen sterk in belang af. De fysieke winkel zal namelijk steeds meer het magazijn worden voor de webwinkel. Het voordeel hiervan is dat, door het wegvallen van de hoge kosten voor al deze zogenaamde P.O.S. materialen, de verkoopprijs in de fysieke winkel omlaag kan.