We zijn verlekkerd op roddels over sterren. We voelen ons dichter bij celebrity’s als we een deel van hun leven kennen. De media weten dat maar al te goed en proberen die honger zo goed mogelijk te stillen. Zo goed zelfs, dat ze af en toe vergeten dat er ook nog zoiets als privacy bestaat.
De rol van de paparazzi
Roddels over sterren gaan steeds vaker hand in hand met paparazzi. Lezers en surfers kunnen immers pas foto’s bekijken en nieuwtjes verslinden wanneer de “journalisten” op jacht gaan naar beelden. En dat doen ze, gewapend met geavanceerde fotocamera’s, superlenzen en de beste digitale spiegelreflexcamera’s die er zijn. Om zo natuurlijk mogelijke foto’s te hebben, proberen ze zich daarbij onopvallend op te stellen. De sterren mogen immers niet doorhebben dat ze er zijn.
Driftige reacties
In hun jacht naar verkoopbare roddels over sterren lappen paparazzi de privacyregels vrolijk aan hun laars. Ze zitten de celebrity’s als prooien achterna en maken hen woedend. Als jagers liggen ze op de loer naar de kleinste bewegingen en strubbelingen om dé foto te maken. Ze gaan genadeloos door zonder zich om de gevolgen te bekommeren, die in bepaalde gevallen dramatisch kunnen zijn. Denk maar aan het ongeval van Lady Diana en Dodi Al-Fayed. Zij kwamen in 1997 in een tunnel vlak bij de pont de l’Alma om het leven.
Zachtere en gevarieerderes
MSN biedt surfers roddels die de privacy van de sterren niet schenden. De site blijft informatief en respectvol. De nieuwtjes zijn steeds up-to-date en willen niemand benadelen. Zo kan je via de portal op de hoogte blijven van de diefstal van de 2 CV van zanger Renaud, het overlijden van Frank Alamo of de ziekenhuisopname van Joey Starr. Wie genoeg gelezen heeft, kan zich op het platform aan een quiz of fotoquiz wagen of een online spelletje downloaden.