blog placeholder

Steeds meer mensen gebruiken het sociale media platform Facebook. Hier kan je zelf status updates plaatsen, foto’s delen met vrienden en familie en ook video’s plaatsen en er reacties op geven. Zowel particulieren als bedrijven gebruiken dit platform en er zijn al maarliefst 642.613.700 gebruikers wereldwijd!

Facebook is helemaal hot. Facebook is tegenwoordig de manier om meer aandacht te krijgen voor bijvoorbeeld je eigen onderneming, je eigen muziek of je eigen product. Des te meer je je aanmeldt op Facebookpagina’s waar je klikt op ‘Vind-Ik-Leuk’ wordt je tegenwoordig beloond met prijzen, kortingen en winacties.

Vind ik leuk duimpje

Mijn pagina staat inmiddels vol met allerlei vind-ik-leuks van organisaties die ik eigenlijk niet zo goed ken, maar toch leuk vind op Facebook, omdat er wat te winnen valt, of je er een hoge korting mee kunt scoren. Prijzen als een iPad, een nieuwe laptop of vakanties zijn erg populair. Het weggeven van prijzen verhoogt dus het aantal likes. Wanneer je een Facebookpagina deelt met je vrienden maak je nog meer kans. Hier zit dan ook de grootste kracht in, aangezien het bericht ze dan ontzettend snel verspreid. Bovendien hoef je er niet veel voor de doen, je hoeft immers maar een of twee keer te klikken om een bericht te verspreiden, hierdoor blijft het laagdrempelig voor deelnemende bezoekers op een Facebookpagina. Ook zie je dat mensen tegenwoordig gewoon Facebook likes verkrijgen tegen betaling en hier zelfs een hele handel in is.

Het werven van klanten en nog meer potiele klanten is op deze manier enorm gegroeid. Een erg goede strategie en marketingtool om je business onder de aandacht te brengen en actiejagers te prikkelen. Zelfs onder de meest jonge klanten die de hele dag niets anders doen dan op Facebook updates bijhouden van vrienden, kennissen en familie.