Op Foobie is het belangrijk dat een artikel informatieve waarde heeft, een persoonlijke mening of ervaring is altijd toegestaan ter illustratie maar wat ook belangrijker is geworden in het proces van ontwikkeling is de bijdrage van het artikel. De informatie in dit artikel is iets dat je kan overwegen als je artikelen schrijft voor Foobie.
Goede dingen
Nuttige artikelen waar de lezer wat aan heeft (dus niet nog meer reclame) hebben de absolute voorkeur op Foobie. Foobie moedigt ook aan om te schrijven over dingen die op andere manieren positief bijdragen. Denk hierbij aan goede doelen, hulp organisaties, goede intiatieven, leuke vriendelijke websites en soortgelijke projecten.
Natuurlijk hoef je helemaal niet over de genoemde onderwerpen te schrijven, de keuze van het onderwerp is namelijk (bijna helemaal) vrij.
De kans dat je iets wint omdat je positief opvalt op Foobie wordt ook groter als je niet alleen maar reclame plaatst en de richtlijnen in dit artikel een beetje aanhoudt.
Voorbeelden van ‘goede dingen’
Een voorbeeld van een ‘goed’ onderwerp is zoals bovengenoemd bijna elk goed doel of initiatief wel. Een website waar lotgenoten van een ziekte of aandoening ervaringen kunnen delen is een voorbeeld goed initiatief. Je hoeft helemaal niet perse een goed iets onder de aandacht te brengen.
Goede dingen zijn ook de simpele dingen als artikelen die je precies vertellen hoe je met een bepaald probleem moet omgaan, in plaats van dat je ze verwijst naar een 299 euro cursus. 15 tips om te stoppen met roken hebben mensen meer aan dan een link naar je website waarop je nicotine kauwgom verkoopt.
Het verspreiden van belangrijk nieuws over actualiteiten in de media waar misschien (nog) niet genoeg aandacht aan besteed wordt is ook aangemoedigd.
Als je artikelen alleen schrijft ter promotie, plaats ze dan in de categorie extern en commercieel.
Onderwerpen
Je mag vragen stellen over welke onderwerpen wel en niet als positief worden beschouwd onder dit artikel, maar eigenlijk is dat niet echt nodig. Het is ook moeilijk objectief na te gaan. Artikelen met een positieve ‘feel’ worden goedgekeurd en commerciëlere artikelen ook, beide zolang ze aan de voorwaarden voldoen.
We willen je alleen voorstellen dat je probeert artikelen te schrijven waarbij je van jezelf vindt dat het een positieve bijdrage levert aan deze wereld.