blog placeholder

Dit artikel gaat over de stragedie game R.U.S.E, dat tijdens de Q1 van 2010 door Ubisoft wordt uitgegeven.

Algemeen:

R.U.S.E komt uit in het eerste kwartaal van 2010 en wordt uitgegeven door Ubisoft. Op de volgende gamesystemen: PC, X-box 360 en de Playstation 3.

De Game:

R.U.S.E is een RTS game, waarbij RTS voor real-time strategy. In dit soort genre bouw je gebouwen, die jouw basis vormen, waarmee je nieuwe technologieën en eenheden kunt bouwen. Je bouwt je basis en je legereenheden om je vijand te verslaan. Het spel speelt zich af in de Tweede Wereldoorlog, de reden hiervoor die Ubisoft gaf, is om het spel te vereenvoudigen voor gamers, omdat iedereen weet dat een soldaat geen tot kleine kans maakt om een tank te verslaan en een tank geen kans maakt tegen een gevechtsvliegtuig, aldus de uitleg van de ontwikkelaars. Ook zouden ze deze setting gekozen hebben om veel verschillende eenheden te kunnen maken. Er zitten er meer dan 200 verschillenede in. R.U.S.E verschilt met andere RTS games in het feit dat vijanden gedeeltelijk zichtbaar zijn. Je kunt dus zien wat je tegenstander doet, maar niet het precieze. Dit om een echte oorlog na te bootsen. Want je kunt je als generaal laten informeren door spionnen om er achter te komen wat je vijand van plan is, hoewel je nooit weet of de spion niet liegt of dat je vijand je spion op het verkeerde been heeft gezet. In R.U.S.E zit er ook een IRISZOOM in wat in houdt dat je enorm kunt inzoomen in details en je als sergeant werkt en je hoe verder je uitzoomt je steeds meer een overzicht krijgt van de kaart, zoals een generaal het zou zien vanuit zijn kantoortje. Ook komt er in dit spel RUSE’s voor, waar de game zijn naam aan ontleent. Hiermee kun je je tegenstander voor de gek houden. Later meer hierover

 Modes:

In R.U.S.E zitten de volgende gamemodes: campaign, challenge, battles en multiplayer. Met de multiplayer-mode speel je online tegen anderen dit kun je tot nu toe 1 tegen 1, 2 tegen 2. Ik heb de Beta versie van R.U.S.E gespeeld, waarin het alleen mogelijk is om de multiplayer te spelen, dus zal ik geen uitlatingen doen over de andere modes in de game. Maar kan ik wel vertellen wat je kunt verwachten van deze gamemodes. Campaign: dit onderdeel is voor iedereen die RTS games gewend zijn bekend. Je speelt met een van de 6 nationaliteiten die in R.U.S.E voorkomen en je speelt met de nationaliteit dat je gekozen hebt een reeks van missies die een verhaal vertellen, tegen een computergestuurd leger. In R.U.S.E speel je in de Tweede Wereldoorlog, dus vecht je per land, waarschijnlijk de rol na die dat land speelde in die oorlog. De andere mode waar ik iets zinnigs kan zeggen is de Battle-mode. In deze mode speel een aantal losse gevechten tussen jouw basis en leger tegen die van een computergestuurd leger.

Nationaliteiten:

Zoals ik al eerder vermelde zitten in R.U.S.E 6 nationaliteiten, hieronder volgen welke dit zijn:

– Duitsland

– Amerika

– China

– Engeland

– Frankrijk

– en een voor mij nog onbekende. Als je naar de geschiedenis kijkt zal dit land waarschijnlijk Japan of Italië zijn, omdat zij beiden bondgenoot waren van Duitsland.

RUSES:

Er zitten verschillende ruses in dit spel en is hierop gebaseerd. Hieronder zal ik ze vermelden.

– Decoy building: Er verschijnt een gebouw in een door jouw geselecteerd gebied en jouw vijand zal denken dat dit een (belangrijk) gebouw is van jou, terwijl dit gebouw geen enkele waarde heeft en je er niets aanhebt.

– Radio Silence: Hiermee maak je je eenheden binnen een geselecteerd gebied onzichtbaar voor je tegenstander.

– Decryption: Hiermee kun je zien waar jouw tegenstander zijn eenheden naar toestuurt.

– Spy: Hiermee kun je zien om welke eenheden het gaat, die jouw tegenstander jouw kant opstuurt.

– Decoy army: hiermee maak je een nep leger, je tegenstander zal dit zien als jouw echte leger, werkt net als de Decoy building.

– Reversed Intel: Jouw tegenstander zal jouw lichte eenheden(bijvoorbeeld soldaten) aan zien voor zwaarder geschut als tanks en andersom.

Blitz: Hiermee kun je je troepen sneller verplaatsen.

Terror: De troepen van jouw tegenstander zullen banger zijn dan normaal en zullen eerder vluchten.

fanaticism: Jouw troepen zullen vechten tot de dood en minder snel vluchten.

Systeemeisen:

Hier volgen de adviezen van Ubisoft waarop je R.U.S.E het best kunt spelen.

 Settings op zeer laag als: Je een kaart hebt met minder dan 500 on the benchmark site. Nvidia 7600 en slechter hebt. Je nvidia GT 100 series hebt. Je een onboard Intel devices hebt. Je een ATI x 800 hebt.

Settings op laag als: Je een kaart hebt met meer dan 500 on the benchmark site hebt. Je een nvidia GT 220 hebt. je een ATI x1900 hebt.

Settings op mid als: Je een kaart hebt met meer dan 650 on the benchmark site. Je een nvidia GTS 8800 320 MB hebt. Je een nvidia 9600 hebt. je een nvidia 7950 hebt. Je een nvidia 7900 hebt. Je een nvidia 7800 GS hebt. Je een ATI 4650M hebt. Je een ATI high 3xxx series hebt.

Settings op high als: Je een kaart hebt met meer dan 900 on the benchmark site. Je een nvidia GTS /x 9800 hebt. Je een nvidia GTS /X 8800 hebt. Je een nvidia GTS 250 hebt. Je een ATI 4850 hebt. Je een ATI 4830 hebt.

Settings op max als: Je een kaart hebt met meer dan 1200 on the benchmark site. Je een nvidia gtx 260 hebt. Je een nvidia 5800 series hebt. je een ATI 4870 hebt. Je een SLI 8800 or crossfile 4850 hebt.

Mijn Mening:

Ik vind het spel goed werken qua besturing. En het inzoomen ziet er zeer mooi uit. Als er een demo uitkomt van de game, zou ik als ik jullie was het spel meteen uitproberen, vooral als je van RTS games houdt, maar het is een nieuwe soor RTS dus bekijk of probeer het eerst uit voor je het aanschaft.

Geschreven door: Daniël van Loon