Hier een overzicht van de voornaamste inkomstenbronnen van Mexico, het schetst een beeld van waar dit land het meeste geld aan verdient.
Mexico ontvangt veel inkomsten aan de maquiladorasector. Deze industrie levert bijvoorbeeld textiel en meubels op. In de afgelopen 20 jaar is Mexico veranderd in een diensteneconomie. In 2006 droeg de dienstensector voor bijna 70% mee aan het BBP. In deze sector ligt in Mexico vooral de nadruk op telecommunicatie en financieën. De telecommunicatie in Mexico heeft een grote groei doorgemaakt in de afgelopen jaren. Door de toenemende welvaart in het land zijn bijvoorbeeld steeds meer mensen internet gaan gebruiken.
Ook het aantal gebruikers van mobiele telefoons is fors toegenomen. Het Mexicaanse statistiekbureau INEGI geeft aan dat het aantal gebruikers van mobiele telefonie is gestegen van 14 miljoen in 2000 tot meer dan 56,5 miljoen in 2007. Relatief gezien is dit een hoger aantal gebruikers dan het gemiddelde van Latijns-Amerika. Detailhandel is ook een rol gaan spelen in de dienstensector. Zo is bijvoorbeeld de speelgoedmarkt snel toegenomen in Mexico. Het land staat als tweede ter wereld genoteerd als het gaat om de productie en verkoop van speelgoed. De VS neemt de eerste positie in. Ook het toerisme is een enorme inkomstenbron in de dienstensector van Mexico. Een andere bron van inkomsten die een belangrijke rol blijft spelen in Mexico is de informele industrie. Veel mensen die belasting willen ontduiken of geen geschikte baan kunnen vinden besluiten zwart te gaan werken. Vooral in de horeca gebeurt dit veel. In 2000 bedroeg de informele economie 12,7% van het BBP, aldus INEGI. De afgelopen jaren is het aantal opbrengsten van de informele economie afgenomen door de opbloeiende dienstensector maar het maakt nog steeds een groot verschil in de nationale economie. Het grootste exportproduct van Mexico is het welbekende bier Corona. Jaarlijks behaalt het biermerk grote winsten.