Prepaid bellen is in het begin van het mobiele tijdperk goed populair geweest, maar heeft in de jaren erna aanzienlijk moeten inboeten aan populariteit. Veel gehoorde verwijten waren dat de aanbieders te duur waren, dat de aanbieders weinig deden aan innovatie en ontwikkeling en het meest doorslaggevende was nog wel dat er werd aangetoond dat de meeste bellers beter af waren met een abonnement. Niet alleen was dit voordeliger, er waren aanzienlijke andere voordelen.
Zo werd er meer gedaan voor de klanten en werd er meer geïnvesteerd in ontwikkeling en vooruitgang. Tegenwoordig zijn deze argumenten echter stuk voor stuk achterhaalt en lijkt het er steeds meer op dat het grootste gedeelte van de bellers weer terug gaat naar de vertrouwde prepaid aanbieders. Hiervoor zijn uiteraard meerdere redenen, maar hierbij mogen de nadelen ook niet vergeten worden. Laten we ze eens op een rijtje zetten.
De nadelen van het prepaid bellen
Eerst maar eens de nadelen. Eerder was het een nadeel dat je op kritieke momenten zonder beltegoed kon komen te zitten; dit nadeel is door de meeste aanbieders opgevangen door een nummer altijd beschikbaar te hebben of door direct op te kunnen waarderen vanaf je bankrekening. Bij sommige aanbieders liggen de prijzen gemiddeld wel iets hoger dan bij een abonnement. Het voordeel bij prepaid is echter dat je alleen betaalt wat je gebruikt hebt, waardoor je technisch vaak toch goedkoper uit zal blijken te zijn.
De voordelen van prepaid bellen
Het meest genoemde en belangrijkste voordeel is natuurlijk dat je van tevoren al betalen moet. Op deze manier weet je precies wat je uitgeeft aan het bellen en hoef je geen enorme rekeningen te vrezen aan het einde van de maand, omdat je vergeten bent om het internet uit te zetten bijvoorbeeld. Je hebt alles zelf in de hand, en dat is wel net zo prettig!