blog placeholder

Je hebt als consument behoorlijk wat rechten, zo dus ook in de telemarketing. Alleen weten maar weinig consumenten hoe het nu precies zit.

Duidelijk:

Iemand die je telefonisch iets wil verkopen dient altijd duidelijk te melden is wie hij is en voor welk bedrijf hij belt. Tevens moet er heel snel duidelijk worden dat het om een verkoopgesprek gaat. Dus iemand die het doet voorkomen dat het om een onderzoek gaat en je dan een aanbieding doet, die kun je rustig vertellen dat zoiets helemaal niet mag.

Juiste info:

Er moet je altijd juiste info worden verstrekt en op je vragen zal men eerlijk antwoord moeten geven. Word je voorgelogen dan is een eventuele verkoop niet geldig.

Niet meer bellen:

Bedrijven waarbij je klant bent die mogen je bellen, tenzij je tijdens een gesprek expliciet aangeeft dat je niet meer door hen gebeld wil worden. Tevens is men altijd verplicht om je het bel me niet register aan te bieden. Let op men is dus niet verplicht om je daar handmatig in te zetten.

Let op bovenstaande is puur informatief bedoelt en niet als oproep om telemarketeers aan te klagen, allleen nu heb je wel ammunitie die je in een gesprek kunt gebruiken. Zeker als je benadert wordt door iemand die zich willens en wetens niet aan de regels houdt.