Er zijn verschillende manieren om het inrichten van een bedrijfspagina op Facebook aan te pakken. In dit artikel zal ik o.a. kort toelichten hoe je het beste om kunt gaan met het profiel en de omslagfoto.
Profiel en omslagfoto
Belangrijk is dat de profielafbeelding van de bedrijfspagina meteen duidelijk maakt hoe het bedrijf heet en wat het doet, hier wordt vaak het bedrijfslogo voor gebruikt. De omslagfoto op de facebookpagina is allesbepalend voor de eerste indruk, omdat de profielfoto een klein stukje voor je omslagfoto staat is het belangrijk dat je op dat deel van de omslagfoto geen belangrijke informatie hebt staan. Je kunt de omslagfoto bijv. ook als verlengde van het logo gebruiken zo lopen de profielfoto en de omslagfoto mooi in elkaar over. Let bij het kiezen van een omslagfoto wel op de Facebook voorwaarden, zo mag je bijv. geen contactgegevens in de omslagfoto plaatsen.
Bedrijfsinformatie
Laat bij de bedrijfsomschrijving duidelijk zien wie je bent, plaats hier eventueel links naar andere social media pagina’s van het bedrijf of een website. Zo kun je bijv. een link plaatsen naar een specifieke pagina welke bezoekers aanzet tot het kopen van een product of dienst.
Markeren van belangrijke (historische) gebeurtenissen
Het is voor Facebook bedrijfspagina’s mogelijk belangrijke gebeurtenissen in het verleden van het bedrijf aan te geven (inclusief omschrijving, datum en locatie). Dit kan gebruikt worden om bijv. de start van het bedrijf of een de lancering van een specifiek product aan te geven.
Bronnen:
http://digitalebijbaan.nl/doelgroepen-per-social-media-platform/
http://digitalebijbaan.nl/facebook-likes-kopen/
http://www.socialmedium.nl/facebook/5-tips-voor-een-succesvolle-facebook-bedrijfspagina/
http://blog.hubspot.com/marketing/how-to-create-facebook-business-page-ht
http://socialmediatoday.com/crackerjackscribe/1888351/5-facebook-business-page-check-tips