Iedereen kent ondertussen wel het windows aanmeldscherm waar u kunt kiezen tussen verschillende gebruikers.
Maar hoe kunt u er nu eentje toevoegen?
Het is altijd heel handig om het werk van verschillende personen gescheiden te houden.
Als ieder een aparte gebruikersnaam heeft binnen windows, worden alle gegevens, foto’s, documenten, favorieten, e-mail en het bureaublad binnen Windows gescheiden.
U heeft dus totaal geen last van de andere gebruiker. U werkt dus in uw eigen prive omgeving.
U kunt heel makkelijk de gebruikers van Windows beheren.
Dit doet u door eerst naar het Configuratiescherm te gaan via het start menu.
Vervolgens klikt u eerst links op Klassieke weergave, zodat u een uitgebreidere lijst krijgt met funkties.
Hier staat nu ook GEBRUIKERSACCOUNTS bij.
Als u daar op dubbelklikt komt u terecht in het beheerprogramma voor de gebruikers.
Hier kunt u:
– een account wijzigen
– een nieuw account maken
– de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen.
Wilt u een nieuw account aanmaken klik dan op desbetreffende knop.
In het volgende venster geeft u de naam op van de nieuwe gebruiker en klikt op volgende.
Vervolgens kunt u hem instellen als Computerbeheerder of een met beperkte mogelijkheden.
U kunt het beste maar 1 gebruiker hebben met computerbeheerde mogelijkheden. Kies dus voor beperkte mogelijkheden en klik op volgende.
De gebruiker is nu aangemaakt en staat tussen de lijst van windows gebruiker.
Als u nu op de naam klikt van de nieuwe gebruiker, krijgt u een lijst met meer opties, zoals:
– naam wijzigen
– wachtwoord instellen
– andere afbeelding kiezen
– het type account wijzigen
– het account verwijderen.
Ik neem aan dat u er zo wel uitkomt.