De merknaam Replay is bedacht door Claudio Buziol. Hij zocht in 1978 een naam voor een kledinglijn die zou gaan refereren aan de wereld van vintage door het op een eigentijdse manier herinterpreteren van kleding uit het verleden. Tijdens de World Cup in Argentinië, zag Claudio Buziol voor de eerste keer het woord “re-play” knipperen op het scherm en besloot dat het een perfecte naam zou zijn voor een kledinglijn.
De merknaam we are replay:
De merknaam We Are Replay is gelanceerd in het jaar 2003 waarin het merk besluit voortdurend te innoveren en te experimenteren met de belangrijkste elementen van de Replay achtergrond (de merknaam die de trots benadrukt en het gevoel van verbondenheid) om innovatieve, zeer exclusief te producten creëren. We Are Replay is een exclusieve collectie van topklasse jeans die is gebaseerd op de jarenlange ervaring van Fashion Box S.p.A.. We Are Replay kleding kenmerkt zich door de met de hand vervaardigde details, oververven en experimenteren met stoffen, We Are Replay is bedoeld voor idealisten die zoeken de originaliteit van unieke, verfijnde kleding en die de diepgaande kennis van de echte denim kenners hebben die nodig is om de stijlvolle details te kunnen waarderen. De We Are Replay lijn wordt verspreid via het midden en topsegment van de jeans winkels, speciaalzaken, boetieks en warenhuizen.
De merknamen Red Seal en White Seal:
De merknamen Red Seal en White Seal zijn gelanceerd in 2010. Het Red Seal en White Seal label zijn bedoelt voor diegenen die op zoek zijn naar kleding met een super meerwaarde gevende dimensie met een maatwerk uitstraling die zeer uitgebreid, geavanceerd product onderzoek verraden. Afgezien van dit, vertegenwoordigen ze twee verschillende werelden gevoed door een verlangen om twee sferen te voldoen, een mannetje en een vrouwtje, elk met hun eigen attitudes en eisen. Red Seal vertegenwoordigt de aantrekkingskracht van het moderne indigo. Het biedt vintage kleding geherinterpreteerd in een eigentijdse manier door handig gebruik van de Japanse zelfkant denim gekoppeld aan techno, op maat tops in samenwerking met de beste Italiaanse wasserijen, een select aantal items bevat de sterke consistentie en verfijnd strakke lijnen van Japanse denim. White Seal biedt de aantrekkingskracht van geraffineerde kledingstukken, ontworpen voor de kasten van de internationale beroemdheden, die zijn versierd met borduursel en applicaties uit de wereld van de sieraden, maar ook beïnvloed door elementen uit de stoere biker wereld. Deze elementen creëren een onweerstaanbaar contrast.
Replay:
Het merk Replay wordt geproduceerd en op de markt gebracht door Fashion Box S.p.A.( La Società per azioni = Naamloze Venootschap). Fashion Box S.p.A. is gevestigd in Asolo (Treviso). Het is één van de grotere internationale bedrijven in de denim sector. Fashion Box S.p.A. maakt, promoot en distribueert mannen, dames en kinder vrijetijdskleding, accessoires en schoenen. Deze producten worden op de markt gebracht onder de merknamen Replay,Relay & Sons, We Are Replay, Red Seal en White Seal. Andere producten zoals Replay brillen en de Replay parfum lijn worden door andere bedrijven onder licentie geproduceerd. De missie van het bedrijf is altijd geweest om uit te blinken in zijn vernieuwende stijl, karakteristieke Italiaanse ontwerpen en de superieure kwaliteit van haar producten. Replay, Relay & Sons heeft een grote bekwaamheid en expertise in de productie van denim. Belangrijke strategische doelstellingen voor Fashion Box S.p.A. zijn product visie, uitbreiding naar nieuwe markten en toenemende controle van het distributienetwerk. Fashion Box S.p.A. is actief in meer dan 50 landen in meer dan 50 landen alle Europese markten en in het Midden-Oosten, Azië Amerika en Afrika. In 2009 bedroeg de totale jaarlijkse omzet 272 miljoen euro en was de export goed voor 85% van de omzet.
Sinds 1996 is Fashion Box S.p.A. is gevestigd in een gebouw van 25.000 vierkante meter aan de voet van het mooie Asolo heuvels. Het hoofdkantoor is een reproductie van een Amerikaanse industrieel gebouw uit het begin van de 20e eeuw waarin verleden en toekomst, traditie en technologie inspireren tot nieuwe ideeën die worden omgezet in product vernieuwing die perfect in lijn is met de idee achter het project Replay. Hoewel Fashion Box S.p.A. een internationale speler is zijn de nauwe banden met de omgeving één van hun sterkste punten en karaktiseerd het hun ontwikkelings strategie.