De reden dat ik een Bentley Continental GT Imperium ga kopen is even simpel als voor de hand liggend. Eigenlijk heb ik een enorme hekel aan auto’s. Mijn grootste ergernis bij de meeste auto’s is dat zodra je hem gekocht heb het aftellen begint. Iedere kilometer die je met een gemiddelde auto rijdt brengt je niet alleen dichter bij je einddoel maar ook dichter bij het einde van de economische levensduur van de auto. Oftewel, zodra je begint te rijden begint de onvermijdelijke aftakeling van de auto tot hij al na gemiddeld een jaar of 20 rijp is voor de sloop. Behalve dus een Rolls Royce of de sportieve versie daarvan de Bentley Continental GT Imperium. Een Rolls Royce en een Bentley gaan meer dan een mensenlevenlang mee. Omdat ik een Rolls Royce meer een ouw lullen wagen vindt heb ik dus besloten om een Bentley Continental GT Imperium te kopen.
Het enige probleem van een bentley continental gt imperium:
Bij het kopen van een Bentley Continental GT Imperium stuit ik echter op één wezenlijk probleem. Wat voor kleur moet ik kopen? Ja, jij moet daar misschien om lachen maar voor mij is dat echt een wezenlijk probleem. Omdat een Bentley Continental GT Imperium meer dan een mensenlevenlang meegaat moet ik dus een kleur hebben die ik nu mooi vind maar die tegelijkertijd tijdloos is.
Nadeel van een rode bentley continental gt imperium:
Ik heb bij de dealer een foldertje gehaald met daarin de 7 beschikbare fabriekskleuren van de Bentley Continental GT Imperium. De fabrikant garandeert dat 6 van deze fabriekskleuren ten minste 100 jaar kleurvast zijn maar dat alleen de rode fabriekskleur 90 jaar kleurvast is.
Voor en nadelen van een kleur:
Ik informeer bij de dealer wat de voor en nadelen van de diverse kleuren zijn. De dealer begint inderdaad met te vertellen dat de rode kleur, net als bij alle merken, de minst sterke kleur is. Verder verteld hij dat de witte en de zwarte Bentley’s het meest opbrengen als ik ze over een paar jaar weer inruil. Hij adviseert me verder om, als ik het idee heb om mijn Bentley ooit weer in te ruilen, zeker geen paarse of gele Bentley te kopen. Van de blauwe kleur voor een Bentley kan hij me nog niet zo veel vertellen omdat deze specifieke kleur blauw nog maar kort op de markt is.
Rationeel of emotioneel kleur bekennen:
Door de informatie van de dealer moet ik nu afwegen of ik rationeel of emotioneel een kleur uitkies voor mijn Bentley. Rationeel gezien zou ik namelijk direct voor een zwarte of een witte Bentley moeten kiezen. Emotioneel gezien ben ik vrij in mijn keuze. Omdat ik juist besloten heb een Bentley Continental GT Imperium te kopen juist omdat ik hem nooit meer in wil ruilen besluit ik puur op mijn gevoel een keuze te maken. Gevoelsmatig vallen hierdoor de witte, de paarse, de zwarte en de gele af.
Blauw of rood?:
Na ampele overweging ben ik nu toch op het punt gekomen dat ik mijn definitieve keuze moet maken. Wordt het een rode Bentley of wordt het een blauwe Bentley. Na wat heen en weer kijken van de rode Bentley naar de blauwe Bentley wordt mijn gevoel voor de rode steeds sterker. Ik kies dus uiteindelijk voor de rode Bentley Continental GT Imperium. Ik ben blij dat ik de knoop doorgehakt heb want ik liep er al een paar dagen over te dubben en ik sliep er zelfs slecht van. Gelukkig hoef ik dit vervelende proces na de aankoop van mijn Bentley Continental GT Imperium de rest van mijn leven nooit meer te doorlopen.